Drobečková navigace

Úvod > Občan > Aktuality > Zrušení pracoviště Finančního úřadu v Novém Bydžově

Zrušení pracoviště Finančního úřadu v Novém Bydžově



Datum konání:
30.6.2023

Dne 12. 4. 2023 v odpoledních hodinách se na Městském úřadě v Novém Bydžově uskutečnilo jednání iniciované Finanční správou ČR, zastoupenou ředitelem Finančního úřadu pro Královehradecký kraj Ing. Robertem Hofmanem, MBA , ředitelem sekce Územního pracoviště tohoto úřadu v Hradci Králové Ing. Radovanem Kašparem a starostou města Nový Bydžov Ing. Pavlem Loudou. 

Zástupci Finanční správy ČR seznámili Ing. Loudu s připravovanými změnami fungování Finanční správy ČR od 1. 7. 2023. Tyto změny se týkají také pracoviště v Novém Bydžově, které již nějaký čas funguje ve formátu 2+2, tj. po dva dny v pracovním týdnu (pondělí a středa) jsou v budově v Jungmanově ul. 1533 přítomni 2 pracovníci správce daně v době od 08.00 do 17:00 hodin. Od 1. 7. 2023 bude ze strany Finanční správy toto pracoviště zrušeno. 
 
Pracoviště v Novém Bydžově patří mezi ta, jejichž služby jsou ze strany veřejnosti podle provedené analýzy nejméně využívány nebo v praxi zajišťují především služby podatelny. V současné době již 56 takových pracovišť funguje v omezeném režimu dva dny v týdnu se dvěma zaměstnanci, kteří na dané místo dojíždějí ze svých stálých pracovišť (tzv. „2+2“). Analýza ukázala, že daňoví poplatníci už nyní služby těchto pracovišť příliš nevyužívají a prakticky je nenavštěvují. O vyhledávané klíčové služby finančního úřadu občané po zrušení územního pracoviště nepřijdou. Zejména při podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí nebo k dani z příjmů fyzických osob veřejnost velmi oceňuje aktivní komunikaci a pomoc pracovníků finančních úřadů. Na základě této zkušenosti a pozitivní zpětné vazby zajistí Finanční správa ČR - Finanční úřad pro Královehradecký kraj rozšířený rozsah výjezdů do Nového Bydžova.
 
Výjezdy pracovníků Finančního úřadu pro Královehradecký kraj do Nového Bydžova budou probíhat v obdobích, kdy daňové subjekty podávají největší počet daňových přiznání: v lednu, tedy v době podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí, v březnu s ohledem na základní lhůtu pro podání daňového přiznání k dani z příjmů. A to minimálně v počtu 5 výjezdů měsíčně v těchto dvou obdobích. Což by dle našich zkušeností měl být dostačující počet. Vyjíždět budou nejméně 2 odborní pracovníci s technickým vybavením, kteří pomohou i s vyplněním daňového přiznání resp. převezmou vyplnění daňová přiznání. Předpokládá se využití současného prostoru v Jungmanově ulici 1533, který je v majetku ÚZSVM a sídlí zde také pracoviště Úřadu práce.

Na základě zápisu z jednání uveřejnil

Ing. Martin Kořínek, místostarosta Nový Bydžov

 


kalendar

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31
Renovace národní kulturní památky je v plném proudu
Zákaz používání kotlů 1. a 2. emisní třídy
1 2
3 4 5 6 7 8 9
Výsledky voleb do Evropského parlamentu 2024 v obci Šaplava
10 11 12
Změna úředních hodin obecního úřadu
Osvědčení o úspoře emisí v obci Šaplava za rok 2023
13 14 15 16
17 18 19 20 21
Festival Královéhradeckého kraje
22 23
24 25 26 27 28 29 30