Dne 12. 4. 2023 v odpoledních hodinách se na Městském úřadě v Novém Bydžově uskutečnilo jednání iniciované Finanční správou ČR, zastoupenou ředitelem Finančního úřadu pro Královehradecký kraj Ing. Robertem Hofmanem, MBA , ředitelem sekce Územního pracoviště tohoto úřadu v Hradci Králové Ing. Radovanem Kašparem a starostou města Nový Bydžov Ing. Pavlem Loudou.
Zástupci Finanční správy ČR seznámili Ing. Loudu s připravovanými změnami fungování Finanční správy ČR od 1. 7. 2023. Tyto změny se týkají také pracoviště v Novém Bydžově, které již nějaký čas funguje ve formátu 2+2, tj. po dva dny v pracovním týdnu (pondělí a středa) jsou v budově v Jungmanově ul. 1533 přítomni 2 pracovníci správce daně v době od 08.00 do 17:00 hodin. Od 1. 7. 2023 bude ze strany Finanční správy toto pracoviště zrušeno.
Pracoviště v Novém Bydžově patří mezi ta, jejichž služby jsou ze strany veřejnosti podle provedené analýzy nejméně využívány nebo v praxi zajišťují především služby podatelny. V současné době již 56 takových pracovišť funguje v omezeném režimu dva dny v týdnu se dvěma zaměstnanci, kteří na dané místo dojíždějí ze svých stálých pracovišť (tzv. „2+2“). Analýza ukázala, že daňoví poplatníci už nyní služby těchto pracovišť příliš nevyužívají a prakticky je nenavštěvují. O vyhledávané klíčové služby finančního úřadu občané po zrušení územního pracoviště nepřijdou. Zejména při podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí nebo k dani z příjmů fyzických osob veřejnost velmi oceňuje aktivní komunikaci a pomoc pracovníků finančních úřadů. Na základě této zkušenosti a pozitivní zpětné vazby zajistí Finanční správa ČR - Finanční úřad pro Královehradecký kraj rozšířený rozsah výjezdů do Nového Bydžova.
Výjezdy pracovníků Finančního úřadu pro Královehradecký kraj do Nového Bydžova budou probíhat v obdobích, kdy daňové subjekty podávají největší počet daňových přiznání: v lednu, tedy v době podávání daňových přiznání k dani z nemovitých věcí, v březnu s ohledem na základní lhůtu pro podání daňového přiznání k dani z příjmů. A to minimálně v počtu 5 výjezdů měsíčně v těchto dvou obdobích. Což by dle našich zkušeností měl být dostačující počet. Vyjíždět budou nejméně 2 odborní pracovníci s technickým vybavením, kteří pomohou i s vyplněním daňového přiznání resp. převezmou vyplnění daňová přiznání. Předpokládá se využití současného prostoru v Jungmanově ulici 1533, který je v majetku ÚZSVM a sídlí zde také pracoviště Úřadu práce.
Na základě zápisu z jednání uveřejnil
Ing. Martin Kořínek, místostarosta Nový Bydžov