Vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Občan > Aktuality

Aktuality


Štítky:







Novější 1 3 5 10 14

Zrušení slavnostního rozsvícení vánočního stromu

Datum konání: 27. 11. 2021

Aktuální opatření

V Šaplavě je již obecní vánoční strom opět na svém místě. Vzhledem k současné sílící epidemii koronaviru a její nepříznivý vývoj nebude plánované slavnostní rozsvícení s doprovodným programem. Řada měst v kraji slavnostní rozsvěcení vánočních stromů kvůli epidemii již také zrušila.

Přestože nebudeme moci rozsvítit vánoční stromek společně, načerpejme i tak adventní atmosféru kdykoli během procházky kolem krásně rozsvíceného stromu...

20211127_113338.jpg


Autor: Michal Habich Publikováno 27. 11. 2021 19:10

Adventní koncerty v kostelíku sv. Jiří v Loučné Hoře

Datum konání: 19. 11. 2021

Kostelík sv. Jiří v Loučné Hoře

Dobrý den,

Okrašlovací spolek Smidarska z.s. si Vás dovoluje pozvat na tradiční
adventní koncerty, které se konají každou adventní sobotu od 17.hodiny v
kostelíku Sv. Jiří na Loučné Hoře.
 
Děkujeme moc a těšíme se na případné setkání v Loučné Hoře.

Za Okrašlovací spolek Smidarska z.s.
Anna Havlíčková

Adventní koncerty.JPG


Autor: Michal Habich Publikováno 19. 11. 2021 17:29

Milostivé léto (informace)

Datum konání: 18. 11. 2021

Exekuce

Aktuální informace k tzv. Milostivém létu, které může pomoci statisícům lidí, kteří se ocitli v exekuční pasti. Senát v minulých dnech  poslal k dalšímu projednání také změnu exekucí spočívající v zavedení principu místní příslušnosti a principu jeden exekutor - jeden dlužník, kdy dlužník bude mít jednoho exekutora v místě bydliště. Navrhovaná změna zásadně přispěje k férovým exekucím, skutečné nezávislost exekutorů a snížení nákladů exekucí, které platí dlužník.

LETTER_MILOSTIVE_LETO.pdf


Autor: Michal Habich Publikováno 18. 11. 2021 19:09

Obec Šaplava přijme brigádníka údržby obce a veřejné zeleně

Datum konání: 14. 11. 2021

Obec Šaplava

pracovnik-udrzby-obce.png


Autor: Michal Habich Publikováno 14. 11. 2021 20:29

Jak správně topit a ušetřit

Datum konání: 2. 11. 2021

Příručka MŽP - jak správně topit.pdf


Autor: Michal Habich Publikováno 2. 11. 2021 22:09

Aktuální opatření Covid-19 od 01.11.

Datum konání: 1. 11. 2021

Aktuální opatření

Opatření přehledně: Na oběd s certifikátem, do práce v respirátoru, omezení testů

Hlavní změny

nošení respirátorů bude povinné ve všech vnitřních prostorách včetně pracovišť a hromadných akcí bez ohledu na počet účastníků (od pondělí 25. října)

personál restaurací a dalších podniků muset kontrolovat u hostů doklad o bezinfekčnosti(*) (od 1. listopadu), neplatí pro jídelny v obchodních centrech nebo pro jídlo s sebou

končí testování na covid hrazené z veřejného pojištění (od 1. listopadu). Testy budou zdarma jen pro děti a mladé do 18 let, lidi se zahájeným očkováním nebo ty, kteří se nemohou očkovat z důvodu kontraindikací. Hrazené budou také testy předepsané lékařem či hygienikem.

zkracuje se platnost testů (od 1. listopadu) - u PCR testů ze 7 dnů na 3 dny, u antigenních testů ze tří dnů na 24 hodin

na očkování se mohou registrovat lidé starší 12 let. Na třetí, tzv. posilující dávku, je možné se registrovat po 6 měsících od ukončeného očkování. Na vybraných místech je možné se nechat očkovat i bez registrace. Seznam očkovacích míst je na webu ockoreport.uzis.cz. Děti ve věku 12-16 let se mohou registrovat jen na určených místech s dětským lůžkovým oddělením, na očkování musí přijít s rodičem, u podání vakcíny musí být pediatr. Potvrzení o očkování, negativním testu nebo prodělané nákaze si mohou lidé stáhnout na webu ocko.uzis.cz.

(*) tzv. bezinfekčnost se prokazuje potvrzením o ukončeném očkování (nejméně dva týdny po poslední dávce), negativním testem na covid (PCR test platí 7 dní, antigenní test 3 dny - od 1. listopadu PCR test platí 3 dny, antigenní test 24 hodin) nebo potvrzením o prodělaném covidu v posledních 180 dnech. Doklady nemusí prokazovat děti do 12 let.


Pohyb lidí a shromažďování

volný pohyb lidí není omezen

kulturní či sportovní akce mohou být naplněné až na 100 procent kapacity. V případě akce konané v prostoru s kapacitou do 3000 přítomných, musí všichni splňovat podmínky bezinfekčnosti(*). U větších akcí musí minimálně polovina z účastníků nad počet 3000 splňovat podmínku očkování nebo prodělání nemoci; zbývající část účastníků musí mít negativní PCR test nebo antigenní test provedený zdravotníkem či ve škole nebo podstoupit test na místě.

organizovaných akcí se může zúčastnit maximálně 1000 lidí uvnitř nebo 2000 lidí venku, při neprokázání bezinfekčnosti(*) smí být přítomno maximálně 20 lidí. Organizátor musí potvrzení kontrolovat. Pravidlo se nevztahuje na svatby, pohřby nebo uzavření registrovaného partnerství, pokud se jich neúčastní více než 30 lidí.

omezení se nevztahuje také na schůze, zasedání a podobné akce ústavních orgánů, orgánů veřejné moci, soudů a jiných veřejných osob, ani na shromáždění konaná podle zákona o právu shromažďovacím, např. demonstrace. Neplatí ani pro sportovní přípravu, sportovní utkání nebo sborový zpěv.

na shromážděních jako jsou demonstrace není celkový počet účastníků omezen, venku mohou být účastníci ve skupinách po nejvýše 20 lidech a s rozestupy mezi skupinami alespoň 2 metry. Uvnitř musí být rozestup mezi jednotlivými účastníky (s výjimkou členů domácnosti) alespoň 1,5 metru a před vstupem si lidé musí dezinfikovat ruce.

Nošení roušky/respirátoru

na vybraných místech se lidé nesmí pohybovat bez respirátoru nebo roušky s účinností alespoň 94 procent (například respirátor třídy FFP2 či KN95 a vyšší, nanorouška, nanošátek apod.), děti od 2 do 15 let mohou nosit například i zdravotnickou roušku

nosit respirátor/roušku je povinné ve všech vnitřních prostorech staveb (mimo bydliště nebo místa ubytování) - například v prodejnách, provozovnách služeb, zdravotnických a sociálních zařízeních, v prostředcích veřejné dopravy (ne však na nástupištích, v přístřešcích nebo čekárnách), na pracovišti (od 1. listopadu, pokud není pracovník na místě sám)

ve školách musí děti a učitelé nosit roušku pouze ve společných prostorách, ne ve třídách

z povinnosti platí řada výjimek: roušku nemusí nosit například děti do dvou let, děti v mateřské škole nebo dětské skupině, žáci, studenti a učitelé, v pokoji na internátě nebo v domově mládeže apod. Výjimku mají také hospitalizovaní pacienti, klienti sociálních služeb, zaměstnanci při práci na jednom místě bez přítomnosti jiné osoby, lidé pracující ve vysokých teplotách, řidiči veřejné dopravy (pokud nejsou při odbavení v kontaktu s cestujícími), lidé během soudního řízení, herci a zpěváci při představení, moderátoři a redaktoři, sportovci nebo cvičící osoby a lidé venku při dodržení odstupu, zákazníci stravovacích služeb nebo lidé venku při jídle či pití, snoubenci či partneři a jejich hosté při obřadu a focení a lidé na koupalištích. Dále pak lidé s poruchou intelektu, autisté a lidé, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování zákazu.

lidé mohou požádat o výjimku z povinnosti nosit respirátor nebo o možnost nahradit jej rouškou. Musí mít ale potvrzení od lékaře. Podle vyjádření náměstkyně ministra zdravotnictví mohou o výjimku žádat například lidé s chronickou obstrukční plicní nemocí, plicní fibrózou nebo srdečními nemocemi, které vyvolávají otok plic


Obchody a služby

otevřené mohou být všechny obchody a služby, otevírací doba není omezena

tržiště, tržnice či stánky mohou prodávat veškerý sortiment. Prodejci musí zajistit odstupy mezi stánky nejméně 2 metry, u každého místa umístit nádoby s dezinfekcí. Je možné prodávat jídlo a pití ke konzumaci na místě za určitých podmínek (např. odstup mezi zákazníky alespoň 1,5 metru, u jednoho stolu nejvýše 6 lidí apod.).

služby péče o tělo (holičství, kadeřnictví, pedikúra, manikúra, solária, kosmetické, masérské a obdobné služby) mohou fungovat bez omezení. Zákazník nesmí mít příznaky covidu a musí prokázat bezinfekčnost(*), které musí provozovatel kontrolovat. Mezi místy pro zákazníky musí být alespoň 1,5 metru.

v obchodech by zákazníci měli dodržovat rozestupy nejméně 1,5 metru, uvnitř nesmí být více než jeden zákazník na 10 metrů čtverečních plochy

dětské koutky mohou být otevřeny, podmínkou je naplnění maximálně poloviny kapacity, děti také nesmí mít příznaky covidu

veletrhy a prodejní hospodářské výstavy se mohou konat, návštěvníci musí dodržovat odstup 1,5 metru (mimo členů domácnosti), na jednoho návštěvníka musí připadat 10 metrů čtverečních plochy nebo je možné naplnit nejvýše 75 procent kapacity

bazény, wellness, sauny, solária a solné jeskyně mohou být otevřené bez omezení kapacity, návštěvníci nesmí mít příznaky covidu a musí prokázat bezinfekčnost(*). Ve společných prostorech koupališť mimo koupací plochy musí dodržovat rozestupy alespoň 1,5 metru.

muzea, galerie, památky, zoologické a botanické zahrady mohou být otevřené bez omezení kapacity, návštěvníci musí dodržovat rozestupy alespoň 1,5 metru (mimo členy domácnosti). Účastníci skupinové prohlídky nesmí mít příznaky covidu, při skupině nad 20 lidí musí prokázat bezinfekčnost(*), kterou musí provozovatel kontrolovat.


Restaurace a hotely

restaurace, hospody, bary, kavárny či neveřejné provozy (zaměstnanecké jídelny, stravování ve zdravotnických zařízeních a sociálních službách či ve věznicích, školní jídelny) mohou mít otevřené vnitřní i vnější prostory. Zákazníci musí mít potvrzení o bezinfekčnosti(*) a nesmí mít příznaky covidu. Od 1. listopadu musí personál potvrzení kontrolovat. Pravidlo neplatí pro jídlo s sebou a neveřejné provozovny.

provozovny musí dodržovat následující pravidla: zákazníci jsou usazeni s odstupem alespoň 1,5 metru (s výjimkou zákazníků sedících u jednoho stolu), u jednoho stolu sedí nejvýše 6 zákazníků (s výjimkou lidí ze společné domácnosti), u stolu s 10 a více místy musí být mezi skupinami po max. 6 zákaznících odstup od další skupiny alespoň 1,5 metru. Uvnitř nesmí být více zákazníků, než kolik je míst k sezení.

hotely, penziony a další ubytovaní služby mohou fungovat bez omezení kapacity, hosté nesmí mít příznaky covidu a musí prokázat bezinfekčnost(*). Ubytovat se lze nejdéle na 7 dnů, pro prodloužení pobytu musí host opětovně prokázat bezinfekčnost. Bez splnění podmínek mohou být odděleně ubytováni také např. lidé s nařízenou izolací nebo karanténou nebo lidi v bytové nouzi.

tanec je umožněn pouze lidem s potvrzením o bezinfekčnosti(*) nebo s negativním testem starým max. 24 hodin. Pravidlo neplatí pro oslavy svatby, vstupu do registrovaného partnerství a hostiny po pohřbu. U živé hudby musí být vzdálenost zákazníků od místa pro vystupující nejméně 2 metry.


Sport

otevřena mohou být všechna sportoviště, při vstupu do vnitřních prostor musí návštěvník prokázat bezinfekčnost(*) a nesmí mít příznaky covidu. Na skupinových lekcích musí sportující udržovat rozestup alespoň 1,5 metru.

bazény a koupaliště, wellness, sauny a solné jeskyně mohou fungovat bez omezení kapacity, návštěvníci se musí prokázat potvrzením o bezinfekčnosti(*) a nesmí mít příznaky covidu, ve společných prostorech koupališť mimo koupací plochy musí udržovat rozestupy alespoň 1,5 metru


Školy

školy jsou otevřené pro všechny děti, žáky či studenty ve všech krajích

roušky jsou povinné pouze ve společných prostorách škol, školáci se nemusí preventivně testovat


Úřady

úřady mohou fungovat bez omezení standardních úředních hodin

platnost řidičských průkazů se automaticky prodlužuje o 10 měsíců pro doklady propadlé od 1. září 2020 do 30. června 2021, řidiči mohou cestovat i s propadlým řidičským průkazem


Zdravotnická a sociální zařízení

návštěvy pacientů v zdravotnických zařízeních a sociálních službách jsou povolené, podmínkou je ukončené očkování, negativní test na covid (PCR test ne starší než 7 dní nebo antigenní test ne starší než 3 dny), potvrzení o prodělání covidu v posledních 180 dnech nebo samotest na místě, potvrzením zaměstnavatele o samotestování s negativním výsledkem (ne starším než 3 dny) nebo testem ze školy. Po dobu návštěvy je nutné mít respirátor/roušku.

přítomnost u porodu je povolena při splnění podmínek: 1) porod bude probíhat v samostatném porodním pokoji nebo boxu s vlastním sociálním zařízením, 2) bude zamezen kontakt hosta s ostatními rodičkami, 3) host splní podmínky pro návštěvu pacientů (uvedené v předchozím bodě)

Plná znění všech opatření jsou zveřejněna na stránkách Vlády ČR nebo Covid Portálu covid.gov.cz.

Zdroj : https://zpravy.aktualne.cz/domaci/platna-nova-opatreni-covid-koronavirus-skoly-restaurace-rous/r~efe8232e0d2711eba6f6ac1f6b220ee8/


Autor: Michal Habich Publikováno 20. 10. 2021 20:15

Šaplavské Dýňobraní 2021

Datum konání: 9. 10. 2021

Dýňobraní

Druhá říjnová sobota nebyla v obci Šaplava jen ve znamení voleb do Poslanecké sněmovny, ale i akcí nazvanou Dýňobraní.

Od 15.30 si mohli děti a dospělí vybrat svou ideální dýni a podle vlastní fantazie si ji vydlabat. K občerstvení  mohli všichni ochutnat čerstvý bramborák, burčák a další tekuté pochutiny. Vzhledem k tomu, že byl větrný den, někteří si přinesli a pouštěli draka.

Všechny vydlabané dýně byly poté položeny a zapáleny na celém téměř 300 metrů dlouhém chodníku za obcí k místnímu hřbitovu, aby se vytvořila osvětlená dýňová stezka. Děti a dospělí s lampiony si tak mohli při noční procházce prohlédnout dýně v celé své kráse. Na konci osvětlené stezky bylo pro děti malé překvapení. Nakonec si každý svoji osvětlenou dýni odnesl domů.

Děkujeme všem dobrovolným sponzorům za všechny nemalé příspěvky pro tuto akci !!!

Ve Fotogalerii jsou umístěny fotografie.


Autor: Michal Habich Publikováno 10. 10. 2021 20:25

Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

Datum konání: 9. 10. 2021

Dokument028.pdf

Výsledky voleb za územní celky – Obec Šaplava

Obec: Šaplava

Okrsky Voliči
v seznamu
Vydané
obálky
Volební
účast v %
Odevzdané
obálky
Platné
hlasy
% platných
hlasů
celkem zpr. v %
1 1 100,00 106 75 70,75 75 74 98,67
Strana Platné hlasy Předn.
hlasy
číslo název celkem v %
12 PŘÍSAHA Roberta Šlachty 5 6,75  
13 SPOLU – ODS, KDU-ČSL, TOP 09 22 29,72  
15 Urza.cz: Nechceme vaše hlasy 0 0,00  
16 Koruna Česká (monarch.strana) 0 0,00  
17 PIRÁTI a STAROSTOVÉ 8 10,81  
18 Komunistická str.Čech a Moravy 1 1,35  
20 ANO 2011 26 35,13  
21 Otevřeme ČR normálnímu životu 0 0,00  
- - - -  
Strana Platné hlasy Předn.
hlasy
číslo název celkem v %
1 Strana zelených 1 1,35  
2 Švýcarská demokracie 0 0,00  
3 VOLNÝ blok 0 0,00  
4 Svoboda a př. demokracie (SPD) 2 2,70  
5 Česká str.sociálně demokrat. 5 6,75  
7 ALIANCE NÁRODNÍCH SIL 0 0,00  
8 Trikolora Svobodní Soukromníci 4 5,40  
9 Aliance pro budoucnost 0 0,00  
10 Hnutí Prameny 0 0,00  

 


Autor: Michal Habich Publikováno 9. 10. 2021 21:03

POZVÁNKA - Dýňobraní v Šaplavě

Datum konání: 9. 10. 2021

DÝŇOBRANÍ.jpg


Autor: Michal Habich Publikováno 26. 9. 2021 15:07

Připravuje se výzva o kotlíkovou dotaci

Datum konání: 27. 8. 2021

Kotlíkové dotace
Tato výzva, vyhlášená začátkem roku 2022, bude pro zájemce o kotlíkovou dotaci, kteří splní nové podmínky určené pro programové období 2021+.
grafika.jpg
  
Informujeme občany, že Odbor Regionálního rozvoje, grantů a dotací Krajského úřadu Královéhradeckého kraje připravuje podklady k vyhlášení nové výzvy na kotlíkové dotace, která bude vyhlášena začátkem roku 2022. Tato výzva bude pro zájemce o kotlíkovou dotaci, kteří splní nové podmínky určené pro programové období 2021+.
 
Nově je plánována podpora žadatelům paušální částkou na jednotlivé typy zdrojů vytápění, které budou schopny pokrýt až 95 % nákladů na průměrný zdroj.
Zvolený způsob financování bude maximálně vstřícný vůči nízkopříjmovým žadatelům.
 
Podpora výměny starých kotlů bude opět zaměřena pro kotle na pevná paliva s ručním přikládáním nesplňujících limity 3. nebo vyšší emisní třídy. Nové pořizované zdroje budou tepelná čerpadla, kotle na biomasu s automatickým nebo manuálním přikládáním a plynové kondenzační kotle.
 
Vlastníci určených typů nemovitostí budou mít možnost požádat o dotaci na výměnu nevyhovujícího zdroje vytápění pouze do konce srpna 2022. Od září 2022 by kotle nesplňující minimálně III. emisní třídu neměly být vůbec používány, nebudou tedy již přijímány ani žádosti o dotaci na jejich výměnu!
 
Podrobnější informace mohou zájemci o dotaci získat na webových stránkách kraje v sekci Kotlíkové dotace. Video s informacemi je ke shlédnutí zde, nezávazný dotazník k vyplnění, včetně návodu k jeho vyplnění, najdete tady.
 
Veškeré, zatím dostupné informace, lze získat také na infolince 722 960 675, v provozní dobu v 8-16 hod., nebo na e-mailu: kotlikovedotace@kr-kralovehradecky.cz.
 
 

Autor: Michal Habich Publikováno 27. 8. 2021 17:37

Novější 1 3 5 10 14

kalendar

P Ú S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
Iva Bittová & Dunaj
11
Vánoční invaze z Krkonoš
ReGen v Prorocku vol.6
12
13 14 15 16 17 18
Hanzík a Resumé
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2