Vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Občan > Aktuality

Aktuality


Novější 1 3 5 10 14

Krizové opatření vlády k omezení pohybu od 1.3.2021 (formuláře k vytištění)

Datum konání: 1. 3. 2021

cestne prohlaseni vzor.docx

cestne prohlaseni vzor.pdf

formular cesty mimo praci.docx

formular cesty mimo praci.pdf

Potvrzeni zamestnavatele na vice cest do prace.docx

Potvrzeni zamestnavatele na vice cest do prace.pdf

otázky a odpovědi.docx

otázky a odpovědi.pdf


Autor: Michal Habich Publikováno včera v 11:57

Opatření ohledně Covid-19 od 01.03.2021

Datum konání: 1. 2. 2021

Roušky a respirátory:

  • Od 1. března platí povinnost nosit všude na zastavěném území obce chirurgickou roušku. Výjimka platí jen případě, že je člověk sám v přírodě. 
  • Ochrana dýchacích cest bude povinná i na pracovišti. Výjimku mají jen lidé, kteří jsou v místnosti sami. 
  • Na místech, kde je větší koncentrace lidí, bude povinný respirátor. Platit to bude například v prodejnách, provozovnách a dopravě

Školy, školky, dětské skupiny

Od pondělí 1. března se zavřou školy, školky i dětské skupiny, a to s výjimkou těch při zdravotnických zařízeních. Zavřená budou také zařízení pro menší děti, než jsou ve školkách, dříve známých jako jesle

Obchody a služby

  • Výjimky pro obchody a služby budou zredukovány zhruba na polovinu.
  • Otevřené zůstanou prodejny s potravinami, drogerie, lékárny, obchody s krmivem, optiky či malé prodejny novin a tabáku. 
  • Dále budou v provozu například taxislužby, myčky bez obsluhy, pohřební služby či pokladny jízdenek. Otevřené budou ještě provozovny, kde si mohou lidé vyzvednout předem objednané zboží. 
  • Lidé se od pondělí naopak nedostanou do papírnictví, prodejen s dětským textilem a obuví nebo obchodů se zbraněmi a střelivem. 
  • U stravovacích provozů se režim nezmění, nadále budou moci občerstvení prodávat přes výdejní okénka. Ta mohou být otevřená do 21. hodiny.

Omezení pohybu v rámci okresu a v Praze:

  • Opustit bydliště za jiným účelem, například na vycházku či si zaběhat, bude možné přes den od 5:00 do 21:00, a to pouze po území obce, nikoli okresu.  
  • Venčení psů v noci je možné pouze do 500 metrů od bydliště.
  • Při pobytu venku by se neměly stýkat osoby, které spolu nežijí ve společné domácnosti.
  • Návštěvy příbuzných (rodiče, prarodiče), kteří bydlí ve stejném okrese, nejsou možné, pokud nejde o zajištění jejich nezbytných potřeb, o zabezpečení jejich nutné péče nebo jejich doprovod například k lékaři nebo na úřad.
  • Pro cestu do zaměstnání či k lékaři v rámci okresu není zapotřebí žádný doklad.

Omezení pohybu mezi okresy:

  • Cesty mezi okresy jsou až na výjimky zakázány. 
  • Při cestách mimo okres s trvalým bydlištěm do zaměstnání je třeba potvrzení zaměstnavatele, které lze vystavit i na určité období. V potvrzení zaměstnavatel uvede místo výkonu zaměstnání a místo pobytu zaměstnance. Alternativou je pracovní smlouva nebo zaměstnanecký průkaz a podobně, pokud je z nich jasné, že potřebujete cestovat do jiného okresu. 
  • Při cestách mimo okres například k lékaři či na úřady stačí zaškrtnutý formulář nebo čestné prohlášení, kde bude uvedeno místo, čas a cíl cesty. Stále však musí jít o cestu, která skutečně spadá do povolených výjimek. Dobré je mít i potvrzení, které dokazuje nezbytnost cesty (například žádanku od lékaře na vyšetření, pozvánku na úřad apod.). 
  • Nákupy mimo okres bydliště nejsou možné. Nakupovat lze pouze v rámci okresu. Na nákupy se může cestovat pouze v nezbytném počtu osob. 
  • Je možné pobývat na vlastní chatě, chalupě či jiné rekreační nemovitosti mimo okres trvalého pobytu nebo bydliště, pokud tam občan bude v den účinnosti nového omezení. Pak se bude považovat za jeho bydliště. Je tedy nutné na této rekreační nemovitosti zůstat nepřetržitě po celou dobu platnosti tohoto opatření. Vláda doporučuje takový pobyt dokládat listem vlastnictví nebo jiným vhodným způsobem. 
  • Pokud lidé pravidelně pobývají na dvou či více místech, musí si vybrat jedno z nich, kde chtějí po dobu tří týdnů pobývat. To platí například i pro partnery, kteří žijí na dvou místech a jen občas spolu. 
  • Pro rozvedené rodiče, kteří mají děti ve střídavé péči a pravidelně si je předávají, platí výjimka ze zákazu pohybu pro zajištění péče o děti. Doporučeno je mít s sebou rozhodnutí příslušného orgánu o střídavé péči. 
  • Návštěvu rodičů za účelem obstarání životních potřeb, (nákupy, lékař apod.) je možné prokázat čestným prohlášením. 
  • Pokud chce někdo dát děti na hlídání prarodičům, kteří bydlí v jiném okresu, je to možné, ale mělo by se jednat o pobyt dětí po celou dobu trvání tohoto opatření. Kontakt dětí a prarodičů (riziková skupina) se nedoporučuje. 
  • Pobyt v přírodě je možný jen na území vlastní obce. Není tedy možné uskutečnit výlet v rámci celého okresu.

Autor: Michal Habich Publikováno 27. 2. 2021 20:53

Aktuální opatření ohledně Covid-19 od 25.02.2021

Datum konání: 25. 2. 2021

Respirátory (např. FFP2/KN 95) nebo dvě přes sebe přeložené chirurgické obličejové roušky budou povinné od čtvrtka:

  • v prodejnách
  • v provozovnách služeb 
  • ve zdravotnických zařízeních, a to na pracovištích, ve kterých se poskytuje ambulantní péče 
  • v zařízeních sociálních služeb, kterými jsou týdenní stacionáře, domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory a domovy se zvláštním režimem, a zařízení poskytující odlehčovací sociální služby v pobytové formě
  • na mezinárodních letištích
  • v prostředcích veřejné dopravy
  • na nástupišti, v přístřešku a čekárně veřejné dopravy
  • v motorových vozidlech, ledaže se v motorovém vozidle nachází pouze osoby z jedné domácnosti
  • povinnost se nevztahuje na děti od 2 do 15 let, ty ale musí na těchto místech nosit minimálně chirurgickou roušku. Nesmějí tak mít podomácku vyrobenou ochranu.

Minimálně chirurgická rouška povinná od března:

  • ve všech vnitřních prostorech staveb, mimo bydliště nebo místo ubytování (např. hotelový pokoj), 
  • na všech ostatních veřejně přístupných místech v zastavěném území obce, kde dochází na stejném místě a ve stejný čas k přítomnosti alespoň dvou osob vzdálených od sebe méně než dva metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti.
  • Výjimku mají například děti do dvou let věku, děti v mateřské škole či děti v dětské skupině.
  • Do konce měsíce lze ještě při procházkách po městě tolerovat šálu nebo domácí roušku.

Autor: Michal Habich Publikováno 23. 2. 2021 20:15

Finanční úřad v Novém Bydžově je do odvolání zavřený

Datum konání: 28. 2. 2021

Finanční správa vyzývá k upřednostnění elektronické komunikace - od 28. 2. 2021 bude pro širokou veřejnost spuštěný Online finanční úřad, kde bude možné podat veškerá podání, včetně daňových přiznání, elektronicky. Online finanční úřad bude dostupný ze stránky www.mojedane.cz .

V online finančním úřadu vyřídíte odkudkoliv všechny své daňové povinnosti, třeba daň z příjmů fyzických osob nebo také daň z nemovitých věcí a daň silniční, které jsou letos generálním pardonem posunuty do 1. dubna. U daně z příjmů fyzických osob navíc platí, že pokud přiznání odešlete elektronicky, třeba právě prostřednictvím online finančního úřadu, dostanete na to ještě o jeden měsíc navíc, a to až do 3. května 2021.
K přihlášení do online finančního úřadu můžete využít hned několika způsobů. Uživatelé jistě ocení pohodlné přihlášení přes tzv. e-Identitu, tedy elektronickým ověřením vaší totožnosti. To je možné provést buďto pomocí elektronického občanského průkazu s čipem, službou MojeID nebo třeba prostřednictvím nového projektu bankovní identity. Přihlášení přes internetové bankovnictví už dnes nabízí tři největší banky, tedy Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka. Zachováno zůstává přihlášení přes datovou schránku. A pokud byste si nic z toho nevybrali, vždy si můžete nechat poslat osobní přístupové údaje, které si vyzvednete na finančním úřadě. Navíc díky ověření vaší identity už při přihlášení do portálu, nemusíte při podávání a placení vašich daňových povinností vůbec nic dalšího prokazovat ani ověřovat.

O tom, kdy bude opět otevřeno naše pracoviště v Novém Bydžově se dozvíte z internetových stránek finanční správy (www.financnisprava.cz ), či vývěsky našeho pracoviště v ulici Jos. Jungmanna 1533, popřípadě telefonickým dotazem na tel. 495 852 111. O této skutečnosti budeme neprodleně informovat také Městský úřad v Novém Bydžově.


Autor: Michal Habich Publikováno 23. 2. 2021 20:11

Nový termín testování na Covid 19!

Datum konání: 27. 2. 2021

Zájemci z řad veřejnosti se mohou nechat otestovat na Covid 19 opět tuto sobotu 27.2.2021 v Novém Bydžově
Místo: Sportovní hala vedle staré sokolovny
 
 
Antigenní testy jsou zdarma jednou za 3 dny, PCR test je se žádankou od lékaře zdarma jinak si ho samoplátce musí uhradit. Pod obrázkem je odkaz na rezervační systém. Po vyčerpání stanovené kapacity budou ze strany společnosti  doplněny další termíny. Koordinaci testování bude zajišťovat přítomný strážník MP. Parkovat je možno u prodejny Lidl nebo Penny.

Antigenní testování:

Zúčastnit se ho mohou všechny osoby, které mají veřejné zdravotní pojištění v České republice. Nechat se preventivně otestovat antigenními testy zdarma se můžete nejvýše jedenkrát za 3 dnyPokud se rozhodnete se nechat preventivně otestovat, vezměte si s sebou na testovací místo průkaz pojištěnce, nebo patřičný náhradní doklad.

Vyšetření se neprovádí u osob, které absolvovaly z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň u nich neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem, a u osob, kterým byl v posledních 5 dnech proveden test metodou RT-PCR s negativním výsledkem.

Při pozitivním POC antigenního testu výsledku bezodkladně po zjištění výsledku vyšetření telefonicky oznamte tuto skutečnost svému registrujícímu poskytovateli zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství.

 

PCR test:

Laboratoř testuje metodou RT PCR ze vzorků z horních cest dýchacích získaných výtěrem nosohltanu. Tato metoda detekuje genetický materiál viru SARS-Cov-2. Jsme schopni odhalit přítomnost viru i u pacientů, u kterých se ještě neobjevily příznaky. Na základě výsledku vystavíme potvrzení, které potřebujete například pro návrat ze zahraničí.

CENA TESTOVÁNÍ (PLATBU PŘIJÍMÁME POUZE KARTOU)
Standard PCR test * 1 510 Kč (se žádankou hradí ZP)
Rychlý expres RT PCR test s výsledkem do 30 min ** 5 000 Kč (včetně lékařského potvrzení CZ/ EN ) – Pouze na odběrovém místě v Lidické 337, Praha
Travel *** 1650 Kč
 

Autor: Michal Habich Publikováno 23. 2. 2021 20:05

Nové opatření vlády ke COVID-19

Datum konání: 30. 1. 2021

Covid - 19
 Odkazy

Autor: Michal Habich Publikováno 29. 1. 2021 18:03

Výzva - Kotlíkové dotace

Královéhradecký kraj v rámci dotačního programu vyhlásil dodatečnou výzvu na kotlíkové dotace
komín
 
Účelem výzvy je náhrada stávajících stacionárních spalovacích zdrojů na pevná paliva v domácnostech.
 
Podpořena bude výměna zdrojů vytápění na pevná paliva s ručním přikládáním za:
  • kotel pouze na biomasu
  • plynový kondenzační kotel
  • tepelné čerpadlo
Registrace pořadových čísel pro podání žádosti proběhne 24.02.2021 od 10 do 13 hodin prostřednictvím Dotačního portálu Královéhradeckého kraje. Kapacita této výzvy je 500 pořadových míst. Jedná se o doplnění zásobníku projektů, jehož první část byla vytvořena ve výzvě 20OPK01 v loňském roce na podzim.
 
Kraj mezi žadatele tentokrát rozdělí cca 11,5 milionu korun. Dotace bude opět sloužit na výměnu kotlů s ručním přikládáním první a druhé emisní třídy za kotel na biomasu (ruční i automat), plynový kondenzační kotel nebo tepelné čerpadlo. Podporu není možné získat na výměnu stávajícího kotle s automatickým přikládáním, stávajícího plynového kotle nebo lokálních topidel, jako jsou krbová nebo akumulační kamna.
 
Stejně jako v předchozích kolech kotlíkových dotací mohou o finanční podporu žádat lidé, kteří si chystají pořídit, nebo si již pořídili nový zdroj vytápění a splňují podmínky pro poskytnutí dotace.
 
Pracovníci „kotlíkových dotací“ jsou k dispozici pro telefonické konzultace každý den – viz kontakty níže:
  • Bc. Iveta Lásková, tel: 495 817 283, mobil: 725 948 531, e-mail: ivlaskova@kr-kralovehradecky.cz
  • Ing. Luboš Pechánek, tel: 495 817 176, mobil: 702 075 891, e-mail: lpechanek@kr-kralovehradecky.cz
  • Ing. Lenka Rychterová, tel: 495 817 237, mobil: 725 948 529, e-mail: lrychterova@kr-kralovehradecky.cz
  • Jana Trojanová, tel: 495 817 282, mobil: 702 196 324, e-mail: jtrojanova@kr-kralovehradecky.cz
  • Ing. Martina Pavlistová, tel.: 495 817 157, mobil: 601 350 994, e-mail: mpavlistova@kr-kralovehradecky.cz
  • Alena Zachariášová, tel: 495 817 381, mobil: 724 326 435, e-mail: azachariasova@kr-kralovehradecky.cz
 

Autor: Michal Habich Publikováno 29. 1. 2021 17:59

Očkovací centrum v Bydžově?

Datum konání: 24. 1. 2021

„Jsem rád, že naši pomoc zástupci kraje nesmetli okamžitě ze stolu. Na pondělí 18. ledna jsem byl pozván k panu hejtmanovi na společnou schůzku starostů ORP a vedení kraje. Výsledkem tohoto jednání bylo představení schválené vládní strategie ze dne 13.1.2021, na kterou navazuje krajská očkovací strategie. Ta je rozdělena do tří prioritních fází - 1A, 1B a 2. V případě potřeby jsme připraveni v kterékoliv fázi maximálně pomoci“, dodává starosta Nového Bydžova Ing. Pavel Louda.

Ve fázi 1A je předpoklad očkování zdravotníků v prvních liniích, seniorů a klientů v domovech pro seniory a obyvatelů 80+, a to vše v měsících leden-únor. Fáze 1B je naplánována od února do dubna.

V současnosti se tedy očkuje na sedmi místech v kraji (ve FN Hradec Králové, v Jičíně, Náchodě, Rychnově, Trutnově, Dvoře Králové a Vrchlabí) 21 očkovacími týmy, které mají k dispozici zmíněných 62 000 dávek vakcíny. Očkovací místa jsou zřizována v návaznosti na nemocniční zařízení.

Ve fázi 2 (nejdříve duben), kdy má kraj vládou přislíbené přerozdělení dodávky v počtu 100 000 vakcín/měsíc, se počítá s rozšířením očkovacích týmů až na počet 47. Znamenalo by to rozšíření více než dvojnásobné a v tuto chvíli připadá v úvahu zřízení dalších minimálně dvou očkovacích center, a to v Broumově a v Novém Bydžově. To vše za předpokladu, že očkovací centra budou přetížená a nebudou stíhat ani mobilní očkovací týmy.

Pro tuto chvíli jsou nejbližší očkovací centra v Jičíně (2 očkovací týmy) a v Hradci Králové ve Fakultní nemocnici (10 očkovacích týmů). Myšlenka jednoho krajského centrálního očkovacího centra v Aldisu byla zamítnuta.

„Očkovací centrum v Bydžově vznikne na požádání kraje nejdřív v dubnu, kdy je příslib 100tis dávek/ měsíc, a bude zřízeno pouze v případě, že kapacitně nebudou stíhat centra ve FN v Hradci Králové a v Jičíně. I nadále jsem přesvědčený, že toto území bude potřebovat své očkovací centrum. I z tohoto důvodu budu průběžně jednat s vedením kraje, ředitelem jičínské nemocnice a dalšími zainteresovanými. Na městě již připravujeme technologické zázemí tak, abychom byli v případě potřeby bezodkladně k dispozici“, uzavírá starosta Ing. Louda.

VÝZVA – HLEDÁME DOBROVOLNÍKY  

Město Nový Bydžov hledá dobrovolníky (sestry, lékaři, administrativní pracovníci) na zajištění očkovacího centra. Případní zájemci se mohou evidovat u p. Ondřeje Kunsta – vedoucí Oddělení krizového řízení - tel.: 495 703 917, e-mail: kunst@novybydzov.cz. Seznam dobrovolníků bude v případě potřeby předán hejtmanovi kraje.

 

Autor: Michal Habich Publikováno 24. 1. 2021 21:35

Krizové opatření vlády od 23.01.2021

Datum konání: 23. 1. 2021

Krizové opatření - maloobchod, hromadné akce a provoz od 23.1.2021.pdf


Autor: Michal Habich Publikováno 24. 1. 2021 21:31

Vláda prodloužila nouzový stav do 14.02.2021

Datum konání: 22. 1. 2021

Prodloužení nouzového stavu do 14.2.2021.pdf

Změna účinnosti vydaných krizových opatření.pdf


Autor: Michal Habich Publikováno 24. 1. 2021 21:28

Novější 1 3 5 10 14

kalendar

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
Vláda prodloužila nouzový stav do 14.02.2021
23
Krizové opatření vlády od 23.01.2021
24
Očkovací centrum v Bydžově?
25 26 27 28 29 30
Nové opatření vlády ke COVID-19
31